Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Yanlış bilmiyorsam 250 poly değeri olan bir araç 100 fps alan birisinin yanına gittiği zaman o kişi 70 80 fps'e felan düşüyor. Bana göre MAX 300 poly değeri olan bir araç eklenmeli
Yanlış bilmiyorsam 250 poly değeri olan bir araç 100 fps alan birisinin yanına gittiği zaman o kişi 70 80 fps'e felan düşüyor. Bana göre MAX 300 poly değeri olan bir araç eklenmeli
En son birkaç yıl önce 3D modelleme ile uğraşıyordum ancak elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. Aşağıda sorularını bir bir cevaplamaya çalıştım. Umarım sana yardımcı olur :>
Ortalama çokgen değeri nedir?
Birkaç form gezdim ve insanların söylediklerine göre oyundaki araçların ortalama 20.000-30.000 arasında olduğunu söyleyenler var. Topluluğun önerdiği ise 200-10.000 çokgen arasında olduğunu gördüm. Bununla birlikte yine topluluk tarafından tespit edilmiş bir limit var. Eğer modellerde 100.000-150.000 arası çokgenden varsa oyunda doku kaybı, çökmeler ve bazı sorunlar çıkartıyormuş -ki bir modeli 100k-150k çokgen arasına getirmek gerçekten çok amatörce olur çünkü 100-150k çokgen hiç az değil. Metahumanlar bile 60.000 üçgenden oluşuyor-. Eğer modelleri yaparken çokgenlerin çok fazla ise aracın LOD ile şekillendirmen gerekebilir. LOD'un olayı senin aracı ne mesafeden gördüğün ve gördüğün mesafede hangi modelin renderlanacağına karar verir. GTA V'de bir araca uzaktan baktığındaki haliyle, yakından baktığın hali aynı değildir. Yapacağın modun veya modelinde oyun içerisinde her mesafeden aynı gözükmemesi gerekiyor yoksa optimizasyon problemi yaşarsın(uzaktan baktığında 10.000 çokgen renderlanır, yakından baktığında ise 150.000 çokgen gibi düşünebilirsin).
Nasıl optimize edebilirim?
1- İnsanların görmediği noktaları tamamen tek bir kareye/üçgene/çokgene çevirebilir ya da meshleri azaltabilirsin.
2- Aşırı detaylı gördüğün noktaları texture ile şekillendirebilirsin. Bu şekilde de sahte bir görüntü verirsin ancak bunu sen dışında kimse bilemez.
3- Blender gibi programlar üçgenleri ya da çokgenleri kendileri optimize etmeye çalışıyor ancak bu sağlıklı olmuyor. Bu sebepten ötürü el ile tek tek hepsini inceleyebilirsin.
4- Aşırı detaylı gördüğün noktaları texture ile de uğraşmayıp daha basite indirgeyip smooth bir görüntü verirsin, bu şekilde de keskin hatları belli olmaz.