Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Cevaplandı Araçları Optimize etme

erencanksk

Üye
FT Kullanıcı
Katılım
3 yıl 11 ay 14 gün
Mesajlar
368
Merhaba arkadaşlar fivem için ortalama poly değeri nedir ve araçların poly değerini nasıl düşürebilirim bilgisi olan varsa yazabilir mi?
 
DF
Yanlış bilmiyorsam 250 poly değeri olan bir araç 100 fps alan birisinin yanına gittiği zaman o kişi 70 80 fps'e felan düşüyor. Bana göre MAX 300 poly değeri olan bir araç eklenmeli
 
DF
Konu doğru kategori ye taşınmıştır
 
DF
Yanlış bilmiyorsam 250 poly değeri olan bir araç 100 fps alan birisinin yanına gittiği zaman o kişi 70 80 fps'e felan düşüyor. Bana göre MAX 300 poly değeri olan bir araç eklenmeli
Soruyu birdaha okumanızı tavsiye ediyorum, iyi günler
 
DF
Aradığınız Cevabı Bulabildiniz Mi ?
 
DF
En son birkaç yıl önce 3D modelleme ile uğraşıyordum ancak elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. Aşağıda sorularını bir bir cevaplamaya çalıştım. Umarım sana yardımcı olur :>

Ortalama çokgen değeri nedir?
Birkaç form gezdim ve insanların söylediklerine göre oyundaki araçların ortalama 20.000-30.000 arasında olduğunu söyleyenler var. Topluluğun önerdiği ise 200-10.000 çokgen arasında olduğunu gördüm. Bununla birlikte yine topluluk tarafından tespit edilmiş bir limit var. Eğer modellerde 100.000-150.000 arası çokgenden varsa oyunda doku kaybı, çökmeler ve bazı sorunlar çıkartıyormuş -ki bir modeli 100k-150k çokgen arasına getirmek gerçekten çok amatörce olur çünkü 100-150k çokgen hiç az değil. Metahumanlar bile 60.000 üçgenden oluşuyor-. Eğer modelleri yaparken çokgenlerin çok fazla ise aracın LOD ile şekillendirmen gerekebilir. LOD'un olayı senin aracı ne mesafeden gördüğün ve gördüğün mesafede hangi modelin renderlanacağına karar verir. GTA V'de bir araca uzaktan baktığındaki haliyle, yakından baktığın hali aynı değildir. Yapacağın modun veya modelinde oyun içerisinde her mesafeden aynı gözükmemesi gerekiyor yoksa optimizasyon problemi yaşarsın(uzaktan baktığında 10.000 çokgen renderlanır, yakından baktığında ise 150.000 çokgen gibi düşünebilirsin).

Nasıl optimize edebilirim?
1- İnsanların görmediği noktaları tamamen tek bir kareye/üçgene/çokgene çevirebilir ya da meshleri azaltabilirsin.
2- Aşırı detaylı gördüğün noktaları texture ile şekillendirebilirsin. Bu şekilde de sahte bir görüntü verirsin ancak bunu sen dışında kimse bilemez.
3- Blender gibi programlar üçgenleri ya da çokgenleri kendileri optimize etmeye çalışıyor ancak bu sağlıklı olmuyor. Bu sebepten ötürü el ile tek tek hepsini inceleyebilirsin.
4- Aşırı detaylı gördüğün noktaları texture ile de uğraşmayıp daha basite indirgeyip smooth bir görüntü verirsin, bu şekilde de keskin hatları belli olmaz.

Kaynaklar


 
DF
Son düzenleme:
Konu Eki Tarafımca Değiştirilmiştir..
 
DF

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!