Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Paylaşım screw-muz script

Spoltifed

Üye
FT Kullanıcı
Katılım
11 ay 23 gün
Mesajlar
27
Herkese selamın aleyküm öncelikle ilk defa script yaptim muz mesleği araştırdım fakat bulamadım. Madem hic yok o zaman ben yapayım dedim insanların işine yarar diye düşündüm. Muz toplama islemeli (işledikten sonra muzlu pasta geliyor) ve satmali npc eklemedim. Muz toplamanın menzilini geniş yaptım işleme ve satışın menzili neredeyse aynı ama işleme menzili cok az bir sey daha uzak.
0.06 - 0.10 Resmon arası değerleri aldım.
Nasıl olmuş script ile ilgili önerileriniz var mı? Şöyle şöyle olsaydı vb şimdiden teşekkür ederim.
Github:
 

Ekli dosyalar

  • resmon.PNG
    resmon.PNG
    8 KB · Görüntüleme: 307
Eline saglik ama biraz optimizasyon gerekiyor.
Polyzone ve target kullanirsan resmon u 0.00 a indirebilirsin.
 
// sadece 3 tane döngü var bu nasıl 0.07 olabilir
 
basarilar, P proportions dedigi gibi target veya polyzone gibi scriptleri kullanirsan resmonu 0 yapabilirsin. Ilk scripte gore basarili. Basarilarinin devamini dilerim :)
 
İlk scriptin olduğu için, düzeltme amaçlı yorumda bulunmayacağım. Devamı öğrene öğrene illa ki gelecektir. Başarılar. Scriptlerinde döngüleri olabildiğince azaltmak resmon değerini fazlasıyla düşürecektir. En azından sleep methodunu öğrenerek döngüleri boşta kullandırmayabilirsin. Veya target ve polyzone kullanarak döngülerden kurtulabilirsin.
 
İlk scriptin olduğu için, düzeltme amaçlı yorumda bulunmayacağım. Devamı öğrene öğrene illa ki gelecektir. Başarılar. Scriptlerinde döngüleri olabildiğince azaltmak resmon değerini fazlasıyla düşürecektir. En azından sleep methodunu öğrenerek döngüleri boşta kullandırmayabilirsin. Veya target ve polyzone kullanarak döngülerden kurtulabilirsin.
Tavsiyen için teşekkür ederim. Evet deneye deneye öğrenicem haklısın zaman ayırıp yazdığın için sağolasın.🙃
 
Tavsiyen için teşekkür ederim. Evet deneye deneye öğrenicem haklısın zaman ayırıp yazdığın için sağolasın.🙃
Sana şu aşamada ki tek tavsiyem script editleyerek paylaşım yapmak yerine sıfırdan bir şeyler yapmayı denemek. Üstte ki yorumu yaparken scripte bakmadan yazmıştım diğer yorumlara aldanarak yazdım. Script sanıyorum ki zaten free bir script sadece itemleri değiştirmişsin. Öyle olmasa bile bu tarz scriptler artık fivemde tercih edilmiyor. Sıfırdan yazmayı deneyerek öğrenmelisin.
 
Sana şu aşamada ki tek tavsiyem script editleyerek paylaşım yapmak yerine sıfırdan bir şeyler yapmayı denemek. Üstte ki yorumu yaparken scripte bakmadan yazmıştım diğer yorumlara aldanarak yazdım. Script sanıyorum ki zaten free bir script sadece itemleri değiştirmişsin. Öyle olmasa bile bu tarz scriptler artık fivemde tercih edilmiyor. Sıfırdan yazmayı deneyerek öğrenmelisin.
Hmm ne demek istediğini anladım dediklerini aklımda bulunduracağım. Tekrardan teşekkür ederim önerin için.
 
Dostum beni yanlış anlama fakat Thread ları çok kötü yazmışsın acemi biri yazdığı ilk görüşten belli ediyor bu scripti satsan alan birdaha senle iş yapmayacağına eminim sana çok basit önerim var CreateThread'ları birleştir tek while da dönsün bak hem resmon düşer hemde kaliteli bir iş yapmış olursun.
 
Herkese selamın aleyküm öncelikle ilk defa script yaptim muz mesleği araştırdım fakat bulamadım. Madem hic yok o zaman ben yapayım dedim insanların işine yarar diye düşündüm. Muz toplama islemeli (işledikten sonra muzlu pasta geliyor) ve satmali npc eklemedim. Muz toplamanın menzilini geniş yaptım işleme ve satışın menzili neredeyse aynı ama işleme menzili cok az bir sey daha uzak.
0.06 - 0.10 Resmon arası değerleri aldım.
Nasıl olmuş script ile ilgili önerileriniz var mı? Şöyle şöyle olsaydı vb şimdiden teşekkür ederim.
Github:

client.lua
Kod:
local function islemebolgeleri(location, actionName, event, markerSize)
    local sleep = 2000
    local playercoords = GetEntityCoords(PlayerPedId())
    local distance = GetDistanceBetweenCoords(playercoords, location.x, location.y, location.z, true)

    if distance < markerSize then
        sleep = 1
        DrawMarker(2, location.x, location.y, location.z - 0.5, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0, 0.0, Config.MarkerBoyutu, Config.MarkerBoyutu, Config.MarkerBoyutu, 255, 255, 0, 50, false, true, 2, nil, nil, false)

        if distance < 1 then
            sleep = 1
            DrawText3D(location.x, location.y, location.z, '[E] ' .. actionName)
           
            if IsControlJustReleased(0, 38) then
                TriggerEvent("progressbar:client:progress", {
                    name = "muz",
                    duration = 5000,
                    label = actionName,
                    useWhileDead = false,
                    canCancel = true,
                    controlDisables = {
                        disableMovement = true,
                        disableCarMovement = true,
                        disableMouse = false,
                        disableCombat = true,
                    },
                    animation = {
                        animDict = "amb@prop_human_bum_shopping_cart@male@idle_a",
                        anim = "idle_c",
                        flags = 49,
                    },
                }, function(status)
                    if not status then
                        TriggerServerEvent(event)
                    end
                end)
            end
        end
    end
    return sleep
end

local function CreateBlip(x, y, z, blipText)
    local blip = AddBlipForCoord(x, y, z)
    SetBlipSprite(blip, 233)
    SetBlipAsShortRange(blip, true)
    SetBlipScale(blip, 0.8)
    SetBlipColour(blip, 51)
    BeginTextCommandSetBlipName("STRING")
    AddTextComponentString(blipText)
    EndTextCommandSetBlipName(blip)
end

Citizen.CreateThread(function()
    while true do
        local sleep = 2000
        sleep = islemebolgeleri(Config.MuzToplama, "Muz Topla", "screwmuztoplama", 30)
        sleep = islemebolgeleri(Config.MuzIsleme, "Muz İşle", "screwmuzisleme", 4)
        sleep = islemebolgeleri(Config.MuzSatis, "Muzlu Pasta Sat", "screwmuzlupastasat", 4)
        Citizen.Wait(sleep)
    end
end)

if Config.BlipAc then
    CreateThread(function()
        CreateBlip(Config.MuzToplamaBlip.x, Config.MuzToplamaBlip.y, Config.MuzToplamaBlip.z, Config.MuzToplamaBlipAd)
        CreateBlip(Config.MuzIslemeBlip.x, Config.MuzIslemeBlip.y, Config.MuzIslemeBlip.z, Config.MuzIslemeBlipAd)
        CreateBlip(Config.MuzSatisBlip.x, Config.MuzSatisBlip.y, Config.MuzSatisBlip.z, Config.MuzSatisBlipAd)
    end)
end

---------------------------------------------------------------------------------------------
server.lua

Kod:
local QBCore = exports['qb-core']:GetCoreObject()

RegisterNetEvent("screwmuztoplama")
AddEventHandler("screwmuztoplama", function()
    local xPlayer = QBCore.Functions.GetPlayer(source)
    xPlayer.Functions.AddItem("muz", 1)
    TriggerClientEvent('QBCore:Notify', source, { type = 'success', text = 'Muzu Topladın!', length = 2500 })
end)

RegisterNetEvent("screwmuzisleme")
AddEventHandler("screwmuzisleme", function()
    local xPlayer = QBCore.Functions.GetPlayer(source)
    local success = xPlayer.Functions.RemoveItem("muz", 5)
    if success then
        xPlayer.Functions.AddItem("muzislenmis", 1)
        TriggerClientEvent('QBCore:Notify', source, { type = 'success', text = 'Muzu İşledin!', length = 2500 })
    else
        TriggerClientEvent('QBCore:Notify', source, { type = 'error', text = 'Yeterince Muz Toplamamışsın!', length = 2500 })
    end
end)

RegisterNetEvent("screwmuzlupastasat")
AddEventHandler("screwmuzlupastasat", function()
    local xPlayer = QBCore.Functions.GetPlayer(source)
    local success = xPlayer.Functions.RemoveItem("muzislenmis", 1)
    if success then
        xPlayer.Functions.AddMoney("cash", Config.MuzluPastaFiyat)
        TriggerClientEvent('QBCore:Notify', source, { type = 'success', text = 'Muzlu Pasta Sattın!', length = 2500 })
    else
        TriggerClientEvent('QBCore:Notify', source, { type = 'error', text = 'Yeterince Muzlu Pastan yok!', length = 2500 })
    end
end)

böyle denediğin zaman biraz daha optimize olmuş olur ama polyzone ve target kullanman daha iyi olur.
 
Dostum beni yanlış anlama fakat Thread ları çok kötü yazmışsın acemi biri yazdığı ilk görüşten belli ediyor bu scripti satsan alan birdaha senle iş yapmayacağına eminim sana çok basit önerim var CreateThread'ları birleştir tek while da dönsün bak hem resmon düşer hemde kaliteli bir iş yapmış olursun.
Yok önemli değil anliyorum seni kötüdür zaten doğru diyorsunuz ben bir şey demiyorum eleştrilere her zaman açığım ilk defa yazdım zaten dediğim gibi tesekkür ettim önerin icin
 
Kimseylede kötü geçinmek gibi bi amacim yok ama su 2 3 aydir inceledigim kadariyla herkes birbirine karisiyor niye yaptin yok böyle olsaydı falan herkes napıyorsa kendine yapıyor kötü diye yorum yapmak zorunda degilsin en azından neyi yanlis yaptigini belirt yada bir sey deme. Sen zaten bir sey dememissin aksine yardım ettigin icin ty.
 
client.lua
Kod:
local function islemebolgeleri(location, actionName, event, markerSize)
    local sleep = 2000
    local playercoords = GetEntityCoords(PlayerPedId())
    local distance = GetDistanceBetweenCoords(playercoords, location.x, location.y, location.z, true)

    if distance < markerSize then
        sleep = 1
        DrawMarker(2, location.x, location.y, location.z - 0.5, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0, 0.0, Config.MarkerBoyutu, Config.MarkerBoyutu, Config.MarkerBoyutu, 255, 255, 0, 50, false, true, 2, nil, nil, false)

        if distance < 1 then
            sleep = 1
            DrawText3D(location.x, location.y, location.z, '[E] ' .. actionName)
          
            if IsControlJustReleased(0, 38) then
                TriggerEvent("progressbar:client:progress", {
                    name = "muz",
                    duration = 5000,
                    label = actionName,
                    useWhileDead = false,
                    canCancel = true,
                    controlDisables = {
                        disableMovement = true,
                        disableCarMovement = true,
                        disableMouse = false,
                        disableCombat = true,
                    },
                    animation = {
                        animDict = "amb@prop_human_bum_shopping_cart@male@idle_a",
                        anim = "idle_c",
                        flags = 49,
                    },
                }, function(status)
                    if not status then
                        TriggerServerEvent(event)
                    end
                end)
            end
        end
    end
    return sleep
end

local function CreateBlip(x, y, z, blipText)
    local blip = AddBlipForCoord(x, y, z)
    SetBlipSprite(blip, 233)
    SetBlipAsShortRange(blip, true)
    SetBlipScale(blip, 0.8)
    SetBlipColour(blip, 51)
    BeginTextCommandSetBlipName("STRING")
    AddTextComponentString(blipText)
    EndTextCommandSetBlipName(blip)
end

Citizen.CreateThread(function()
    while true do
        local sleep = 2000
        sleep = islemebolgeleri(Config.MuzToplama, "Muz Topla", "screwmuztoplama", 30)
        sleep = islemebolgeleri(Config.MuzIsleme, "Muz İşle", "screwmuzisleme", 4)
        sleep = islemebolgeleri(Config.MuzSatis, "Muzlu Pasta Sat", "screwmuzlupastasat", 4)
        Citizen.Wait(sleep)
    end
end)

if Config.BlipAc then
    CreateThread(function()
        CreateBlip(Config.MuzToplamaBlip.x, Config.MuzToplamaBlip.y, Config.MuzToplamaBlip.z, Config.MuzToplamaBlipAd)
        CreateBlip(Config.MuzIslemeBlip.x, Config.MuzIslemeBlip.y, Config.MuzIslemeBlip.z, Config.MuzIslemeBlipAd)
        CreateBlip(Config.MuzSatisBlip.x, Config.MuzSatisBlip.y, Config.MuzSatisBlip.z, Config.MuzSatisBlipAd)
    end)
end

---------------------------------------------------------------------------------------------
server.lua

Kod:
local QBCore = exports['qb-core']:GetCoreObject()

RegisterNetEvent("screwmuztoplama")
AddEventHandler("screwmuztoplama", function()
    local xPlayer = QBCore.Functions.GetPlayer(source)
    xPlayer.Functions.AddItem("muz", 1)
    TriggerClientEvent('QBCore:Notify', source, { type = 'success', text = 'Muzu Topladın!', length = 2500 })
end)

RegisterNetEvent("screwmuzisleme")
AddEventHandler("screwmuzisleme", function()
    local xPlayer = QBCore.Functions.GetPlayer(source)
    local success = xPlayer.Functions.RemoveItem("muz", 5)
    if success then
        xPlayer.Functions.AddItem("muzislenmis", 1)
        TriggerClientEvent('QBCore:Notify', source, { type = 'success', text = 'Muzu İşledin!', length = 2500 })
    else
        TriggerClientEvent('QBCore:Notify', source, { type = 'error', text = 'Yeterince Muz Toplamamışsın!', length = 2500 })
    end
end)

RegisterNetEvent("screwmuzlupastasat")
AddEventHandler("screwmuzlupastasat", function()
    local xPlayer = QBCore.Functions.GetPlayer(source)
    local success = xPlayer.Functions.RemoveItem("muzislenmis", 1)
    if success then
        xPlayer.Functions.AddMoney("cash", Config.MuzluPastaFiyat)
        TriggerClientEvent('QBCore:Notify', source, { type = 'success', text = 'Muzlu Pasta Sattın!', length = 2500 })
    else
        TriggerClientEvent('QBCore:Notify', source, { type = 'error', text = 'Yeterince Muzlu Pastan yok!', length = 2500 })
    end
end)

böyle denediğin zaman biraz daha optimize olmuş olur ama polyzone ve target kullanman daha iyi olur.
Tesekkür ederim kod ve fikrin icin update atabilir miyim attigin kodları kullanarak?
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!