Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Cevaplandı okokNotify & okokTextUI Entegre

Rulections

Üye
FT Kullanıcı
Katılım
3 yıl 8 ay 14 gün
Mesajlar
103
Merhabalar ben okokNotify ve okokTextUI kullanmak istiyorum fakat scriptlere bunu nasıl entegre edeceğim hakkında bilgim yok. Örnekli bi şekilde ve detaylı anlatabilme şansınız var mı ?
 
DF
verilen cevap yanlış. biraz araştırdıktan sonra doğrusunu buldum yapamayan arkadaşlar olursa


exports['okokNotify']:Alert("başlık", "buraya mesajı yaz", 5000, 'success')
sanırım biraz noktalamadan dolayı sert bir cevap vermişim gibi olmuş. kesinlikle yanlış anlaşılmasın. B BakiTelli arkadaşa çok teşekkür ediyorum değerli vaktini ayırıp cevap yazdığı için ❤

Not ; Konu Çözüldü olarak işaretlenmezse sevinirim çünkü TextUI hala beceremedim.
 
DF
okokTextUI bu kod satırı içine entegre etmek istiyorum mesela nasıl yapabilirim ? textui açılmasını ve kapanmasını veriyorum fakat spawn'a düşüyor

C++:
while true do
        Citizen.Wait(5)
        if onDuty then
            if packagePos ~= nil then
                local pos = GetEntityCoords(PlayerPedId(), true)
                if carryPackage == nil then
                    if #(pos - vector3(packagePos.x, packagePos.y, packagePos.z)) < 2.3 then
                        exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
                        exports['okokTextUI']:Close()
                        if IsControlJustReleased(0, 38) then
                            QBCore.Functions.Progressbar("pickup_reycle_package", "Pick Up The Package ..", math.random(4000, 6000), false, true, {
                                disableMovement = true,
                                disableCarMovement = true,
                                disableMouse = false,
                                disableCombat = true,
                            }, {}, {}, {}, function()
                                ClearPedTasks(PlayerPedId())
                                PickupPackage()
                            end)
                        end
 
DF
if #(pos - vector3(packagePos.x, packagePos.y, packagePos.z)) < 2.3 then
exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
exports['okokTextUI']:Close()
Burada yaptığın hata şu, if #(pos - vector3(... le başlayan kısımda "EĞER KARAKTER packagePos koordinatının çevresinde 2.3 yarıçapa sahip bir çember içerisinde ise okokTextUI 'yı aç okokTextUI 'yi kapat demişsin.

Bu bağlamda close verdiğin için milisaniyeler arasında ui i gösterip hemen kapatıyor.
Eğer close yaptığın yeri silersen de döngü içerisinde olduğu için sürekli olarak Ui 'ı açmaya başlar. Spamlar. Bu da istemeyeceğin bir durumdur.

Bunun için önce döngünün dışına üst tarafa bir değişken oluşturacaksın.
bkz;
Citizen.CreateThread......blablabla
local inArea = false
local uiShow = false

ardından
if #(pos - vector3(packagePos.x, packagePos.y, packagePos.z)) < 2.3 then
bunun altına da inArea değişkenini true yapacaksın. Türkçesi, eğer karakter belirtilen alan içinde ise inArea değişkenini true yap a denk gelmekte.
bkz;
if #(pos - vector3(packagePos.x, packagePos.y, packagePos.z)) < 2.3 then
inArea = true

bunu yaptıktan sonrasında ise
if onDuty then
i kapattığın end in sonrasında yeni bir if başlatarak
if inArea and not uiShow then
exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
uiShow = true
end atıyorsun.

Bu demek oluyor ki eğer karakter alanın içinde ise (Hatırlarsan karakter alanın içerisinde olduğunda inArea'yı true yapmıştık) ve uiShow false ise (Yani ui gözükmüyor ise) textUi 'i aç.

Bu kadarı da yeterli değil,
if inArea and not uiShow then
exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
uiShow = true
end atıyorsun. yere düzenleme yapmamız lazım.
Karakter alanın içinde değilse dahi hala daha açık tutmaya devam edecek çünkü kapatma fonksiyonunu göndermedik.
if inArea and not uiShow then
exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
uiShow = true
elseif not inArea and uiShow then
exports['okokTextUI']:Close()
uiShow = false
end atıyorsun.

ve inArea değişkenini de düzenlememiz için
PickupPackage()
end)
end
kısmını
PickupPackage()
end)
else
inArea = false
end
şeklinde düzenliyorsun.
Herhangi bir şekilde denemesini yapmadım, kafamdan yazdım. Kendin denedikten sonrasında problem yaşarsan buraya yorum atarsın, nadir de olsa giriyorum buraya. Cevap yazarım.
 
DF
if #(pos - vector3(packagePos.x, packagePos.y, packagePos.z)) < 2.3 then
exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
exports['okokTextUI']:Close()
Burada yaptığın hata şu, if #(pos - vector3(... le başlayan kısımda "EĞER KARAKTER packagePos koordinatının çevresinde 2.3 yarıçapa sahip bir çember içerisinde ise okokTextUI 'yı aç okokTextUI 'yi kapat demişsin.

Bu bağlamda close verdiğin için milisaniyeler arasında ui i gösterip hemen kapatıyor.
Eğer close yaptığın yeri silersen de döngü içerisinde olduğu için sürekli olarak Ui 'ı açmaya başlar. Spamlar. Bu da istemeyeceğin bir durumdur.

Bunun için önce döngünün dışına üst tarafa bir değişken oluşturacaksın.
bkz;
Citizen.CreateThread......blablabla
local inArea = false
local uiShow = false

ardından
if #(pos - vector3(packagePos.x, packagePos.y, packagePos.z)) < 2.3 then
bunun altına da inArea değişkenini true yapacaksın. Türkçesi, eğer karakter belirtilen alan içinde ise inArea değişkenini true yap a denk gelmekte.
bkz;
if #(pos - vector3(packagePos.x, packagePos.y, packagePos.z)) < 2.3 then
inArea = true

bunu yaptıktan sonrasında ise
if onDuty then
i kapattığın end in sonrasında yeni bir if başlatarak
if inArea and not uiShow then
exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
uiShow = true
end atıyorsun.

Bu demek oluyor ki eğer karakter alanın içinde ise (Hatırlarsan karakter alanın içerisinde olduğunda inArea'yı true yapmıştık) ve uiShow false ise (Yani ui gözükmüyor ise) textUi 'i aç.

Bu kadarı da yeterli değil,
if inArea and not uiShow then
exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
uiShow = true
end atıyorsun. yere düzenleme yapmamız lazım.
Karakter alanın içinde değilse dahi hala daha açık tutmaya devam edecek çünkü kapatma fonksiyonunu göndermedik.
if inArea and not uiShow then
exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
uiShow = true
elseif not inArea and uiShow then
exports['okokTextUI']:Close()
uiShow = false
end atıyorsun.

ve inArea değişkenini de düzenlememiz için
PickupPackage()
end)
end
kısmını
PickupPackage()
end)
else
inArea = false
end
şeklinde düzenliyorsun.
Herhangi bir şekilde denemesini yapmadım, kafamdan yazdım. Kendin denedikten sonrasında problem yaşarsan buraya yorum atarsın, nadir de olsa giriyorum buraya. Cevap yazarım.
dostum eline emeğine sağlık bir 30 dakika sonra deneyeceğim değer verip anlattığın için çok teşekkür ediyorum <3
 
DF
if #(pos - vector3(packagePos.x, packagePos.y, packagePos.z)) < 2.3 then
exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
exports['okokTextUI']:Close()
Burada yaptığın hata şu, if #(pos - vector3(... le başlayan kısımda "EĞER KARAKTER packagePos koordinatının çevresinde 2.3 yarıçapa sahip bir çember içerisinde ise okokTextUI 'yı aç okokTextUI 'yi kapat demişsin.

Bu bağlamda close verdiğin için milisaniyeler arasında ui i gösterip hemen kapatıyor.
Eğer close yaptığın yeri silersen de döngü içerisinde olduğu için sürekli olarak Ui 'ı açmaya başlar. Spamlar. Bu da istemeyeceğin bir durumdur.

Bunun için önce döngünün dışına üst tarafa bir değişken oluşturacaksın.
bkz;
Citizen.CreateThread......blablabla
local inArea = false
local uiShow = false

ardından
if #(pos - vector3(packagePos.x, packagePos.y, packagePos.z)) < 2.3 then
bunun altına da inArea değişkenini true yapacaksın. Türkçesi, eğer karakter belirtilen alan içinde ise inArea değişkenini true yap a denk gelmekte.
bkz;
if #(pos - vector3(packagePos.x, packagePos.y, packagePos.z)) < 2.3 then
inArea = true

bunu yaptıktan sonrasında ise
if onDuty then
i kapattığın end in sonrasında yeni bir if başlatarak
if inArea and not uiShow then
exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
uiShow = true
end atıyorsun.

Bu demek oluyor ki eğer karakter alanın içinde ise (Hatırlarsan karakter alanın içerisinde olduğunda inArea'yı true yapmıştık) ve uiShow false ise (Yani ui gözükmüyor ise) textUi 'i aç.

Bu kadarı da yeterli değil,
if inArea and not uiShow then
exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
uiShow = true
end atıyorsun. yere düzenleme yapmamız lazım.
Karakter alanın içinde değilse dahi hala daha açık tutmaya devam edecek çünkü kapatma fonksiyonunu göndermedik.
if inArea and not uiShow then
exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
uiShow = true
elseif not inArea and uiShow then
exports['okokTextUI']:Close()
uiShow = false
end atıyorsun.

ve inArea değişkenini de düzenlememiz için
PickupPackage()
end)
end
kısmını
PickupPackage()
end)
else
inArea = false
end
şeklinde düzenliyorsun.
Herhangi bir şekilde denemesini yapmadım, kafamdan yazdım. Kendin denedikten sonrasında problem yaşarsan buraya yorum atarsın, nadir de olsa giriyorum buraya. Cevap yazarım.
Dostum şuan dediklerini yapmak için girdim fakat, sanırım anlamadığımdan kafam allak bullak oldu. Anlamadığım yerleri belirteyim.

Bunun için önce döngünün dışına üst tarafa bir değişken oluşturacaksın. (hangi kod satırının altına veya üstüne alttaki kodları yazayım.)
Citizen.CreateThread......blablabla (değer olarak ne yazmam gerek)
local inArea = false
local uiShow = false


if onDuty then
i kapattığın end in sonrasında yeni bir if başlatarak (gördüğüm kadarıyla if onDuty then'in yakınlarında herhangi bir end yok.)


Yani kısacası kodları tam olarak nereye yazacağım hakkında fazla bir bilgim yok. Çok teşekkür ediyorum baya detaylı anlatmışsın fakat ben yeni olduğum için fazla anlamadım. (Biraz daha detaylı anlatırsan [vaktin varsa] çok iyi olur dostum.)
 
DF
Çözüme ulaştı sanırım ?
 
DF
if #(pos - vector3(packagePos.x, packagePos.y, packagePos.z)) < 2.3 then
exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
exports['okokTextUI']:Close()
Burada yaptığın hata şu, if #(pos - vector3(... le başlayan kısımda "EĞER KARAKTER packagePos koordinatının çevresinde 2.3 yarıçapa sahip bir çember içerisinde ise okokTextUI 'yı aç okokTextUI 'yi kapat demişsin.

Bu bağlamda close verdiğin için milisaniyeler arasında ui i gösterip hemen kapatıyor.
Eğer close yaptığın yeri silersen de döngü içerisinde olduğu için sürekli olarak Ui 'ı açmaya başlar. Spamlar. Bu da istemeyeceğin bir durumdur.

Bunun için önce döngünün dışına üst tarafa bir değişken oluşturacaksın.
bkz;
Citizen.CreateThread......blablabla
local inArea = false
local uiShow = false

ardından
if #(pos - vector3(packagePos.x, packagePos.y, packagePos.z)) < 2.3 then
bunun altına da inArea değişkenini true yapacaksın. Türkçesi, eğer karakter belirtilen alan içinde ise inArea değişkenini true yap a denk gelmekte.
bkz;
if #(pos - vector3(packagePos.x, packagePos.y, packagePos.z)) < 2.3 then
inArea = true

bunu yaptıktan sonrasında ise
if onDuty then
i kapattığın end in sonrasında yeni bir if başlatarak
if inArea and not uiShow then
exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
uiShow = true
end atıyorsun.

Bu demek oluyor ki eğer karakter alanın içinde ise (Hatırlarsan karakter alanın içerisinde olduğunda inArea'yı true yapmıştık) ve uiShow false ise (Yani ui gözükmüyor ise) textUi 'i aç.

Bu kadarı da yeterli değil,
if inArea and not uiShow then
exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
uiShow = true
end atıyorsun. yere düzenleme yapmamız lazım.
Karakter alanın içinde değilse dahi hala daha açık tutmaya devam edecek çünkü kapatma fonksiyonunu göndermedik.
if inArea and not uiShow then
exports['okokTextUI']:Open('[E] Message', 'darkred', 'left')
uiShow = true
elseif not inArea and uiShow then
exports['okokTextUI']:Close()
uiShow = false
end atıyorsun.

ve inArea değişkenini de düzenlememiz için
PickupPackage()
end)
end
kısmını
PickupPackage()
end)
else
inArea = false
end
şeklinde düzenliyorsun.
Herhangi bir şekilde denemesini yapmadım, kafamdan yazdım. Kendin denedikten sonrasında problem yaşarsan buraya yorum atarsın, nadir de olsa giriyorum buraya. Cevap yazarım.
DC varmı?
 
DF

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!