Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Rehber Nasıl Yapılır | Code Walker

MiddleStonks

Üye
FT Kullanıcı
Katılım
3 yıl 11 ay 27 gün
Mesajlar
440
Discord
MiddleStonks#1877
37033
Code Walker nasıl kullanacağınızı bilmiyorsanız bu tıklayıp Code Walker hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu konu Code Walker'da neler yapılır ve ne gibi şeyler ile YMAP'i düzenleyebiliriz öne anlatacağım
1. Adım:
  • İlk olarak Code Walker programımızı açıyoruz.
  • Ara yüzü açıyoruz ve Tools bölümüne tıklayıp, Project Window basıyoruz.
  • Sayfamız açıldıktan sonra File bölümüne tıklayınız.
  • Eğer hali hazırda sadece edit yapacağınız bir YMAP var ise File>Open>Ymap File.
  • Eğer Sıfırdan bir YMAP yapmak istiyorsanız File>New>Ymap File.
Daha anlamınız için aşağıdaki fotoğraflara bakınız.

37049

Sıfırdan bir YMAP tasarlamak istiyorsanız ise aşağıdaki işlemi uygulayınız.
37036

Hazırda YMAP'iniz var ise aşağıdaki işlemi uygulayınız.
37050
2. Adım:
  • Dosyanızı yüklediniz veyahut dosyanızı kurdunuz.
  • Ve yukarıdaki sayfada yüklediğiniz YMAP klasörü otomatik olarak çıkar.
  • Yüklediğiniz YMAP'e ışınlanmak için yapılması gerekenler: Ymap Files>YMAP Dosyanız>Entites>Her hangi bir objeye basıp sağ tarafında kalan Go-To yazısına tıklayıp ışınlanabilirsiniz.
  • Ve yüklediğim YMAP'e gidebilirim.
Daha iyi anlamanız için aşağıdaki fotoğraflara bakınız.

37038

3. Adım:
  • İstenilen YMAP alanına gittiniz. Obje ekleyip ve edit çekmek istiyorsunuz.
  • Bunun için klavyemizdeki (T) tuşuna basarak Yardımcı Aletler sol üst tarafta çıkacaktır.
  • Peki Obje nasıl ekleyeceğiz? vereceğim adresine tıklayarak Objenin ismini alacaksınız ilk olarak.
  • Alacağınız obje ismi sadece (#) yazan yerin sonrasında alacağız.
  • Aldıktan sonrasında yapacağımız işlem, CW üzerinden yüklediğimiz dosyaya gelip, Entities bölümüne tıklayıp, Nav Bar kısmında ki YMAP New Entity basmaktadır.
  • Ve sonrasında en alt kısımda çıkacak olan ve orta kısımda da gösterecek default yumurta çıkacaktır.
  • Açtığınız obje zaten otomatik olarak ekranınıza gelecektir ve sadece aldığınız obje ismini oraya yapıştırmakdır.
  • Değiştireceğiniz yer Archetype kısmıdır.
Daha iyi anlamanız için aşağıdaki fotoğraflara bakınız.

Yardımcı Aletler
37039

Alacağımız obje isminin başlangıç noktası.

37040

NOT: Entities bölümüne tıklamayıp obje eklersek Objeniz in-aktif olacaktır bilginize.
37041

Otomatik olarak obje kendisi gelecektir bilginize.
37042
4. Adım:
  • Objemizi oluşturduktan sonra yerini, yüksekliğini gibi etc. bütün her şeyini ayarlamak kaldı.
  • İlk olarak (T) tuşuna tekrardan basıyoruz.
  • Ve select-objects kısmına tıklayıp Objenizi algılayıp onun üzerine edit çekeceğinizi anlasın.
  • Sonrasında Move'ye basarak / Klavye tuşu (W) Objeyi sağa götürüp, aşağıya indirmek gibi şeyleri yapabiliyoruz.
  • Rotate bölümüne tıklarsak / Klavye tuşu (E) Objeyi ters döndürebiliriz, yatay hale getirebiliriz ve bunun gibi bir çok şeyi yapabiliyoruz.
  • Scale bölümüne tıklarsak / Klavye tuşu (R) Objeyi enine, genine, yatay her şekilde büyültüp küçültebiliyoruz.
  • 4. Adımdaki gözüken bütün tuşların senkronizasyonu ayarlamak için klavyede ki yön tuşları gruplarını kullanarak düzeltebilir.
Daha iyi anlamanız için aşağıdaki fotoğraflara bakınız.

Move'ye basarak yapabildiğimiz bazı şeyler.

37043

Rotate'ye basarak yapabileceğimiz şeyler.
37044

Scale'ye basarak yapabileceğimiz şeyler.
37045
5. Adım:
  • Son adımda yapılması gerekenler her şeyinizi bitirdikten sonra kaydetmek olacaktır.
  • İlk olarak her şeyinizi bitirdikten emin olduğunuzda ana klasör adımıza gelip, Calculate extents bölümüne tıklıyoruz.
  • Eğer bu işarete tıklamazsak eklediğimiz objeler boşa koymuş oluruz ve çalışmaz.
  • Sonrasında Project Explorer üstünde olan Farklı kaydet butonuna basıp hazır olarak YMAP uzantısını veriyor sizin yapacağınız tek YMAP adını oluşturmak.
Daha iyi anlamanız için aşağıdaki fotoğraflara bakınız.

37048
37047
 
Çok bilgili bir rehber teşekkürler paylaşım için
 
Ellerine sağlık, MAP işine girişmek isteyen oyuncuların işine yarıyacaktır.
 
Aşırı derecede güzel ve anlaşılır bir anlatım tek kelime ile süper.
 
Her zaman ki gibi çok kaliteli ve yararlı bir rehber ellerine sağlık .
 
Büyütüğüm objeler oyuna aktarınca küçülüyor
 
peki dostum merak ettiğim bir şey var ben normalde içeriye girilmeyen bir yer seçtim oranın içerisini yapacağım ancak kapısını silemiyorum hadi diyelim kapıyı sildim mantıken nocliple oraya girdiğimizde aşşağıya düşeceğiz yani zemini yok bunları nasıl yapabilirim Code Walker'dan ?
 
Hocam prop rengi nasıl değişiyor?
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!