Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Mappingler Kastırmaz | Modlu Araçlar ve Kıyafet Paketleri Kastırır

Pesto

Polisei Discord : https://discord.gg/F2zM6rYfza
FT Kullanıcı
Katılım
3 yıl 6 ay 28 gün
Mesajlar
231
MAPLER İSTESENİZ, BOZSANIZ, BUG YAPSANIZDA KASTIRMAZ
Bazı kullanıcılar algılara inanıp bilmediklerinden bulundukları mekanların onları kastırdığı düşüncesinde. Peki bu durum doğru mu? Gelin size anlayabileceğiniz dilden anlatıyım. İddialı konuşacağım "MAPLER KASTIRMAZ ". Peki bu oyuncuları asıl kastıran ne? Sizleri sunucularda asıl kastıran modlu arabalar ve kıyafet paketleri. Modlu araçlar ve kıyafet paketlei Maplere göre daha yüksek mb değelerine sahiptir. Bir araç 250mb bir kıyafet pakedi 8gb yer kaplar iken büyük mapler 40mb değerlerini geçmez. Peki bu mb'ların sebebi nedir?. Arçlarda yüksek poly değerleri bulunur, özellikle modlu araçlar Rockstar tarafından yapılmadığı için özen gösterilerek yapılmaz. Dolayısıyla modeller gelişi güzel yüksek poly değerlerinde yapılır ve içerisindeki resimler yüksek kaliteli konulur. GTA5 in optimize olmasının sebebi düşük kalitede resimler ile ve daha az sayıda resimler ile gerçekçi şeyler yapılmasıdır. Ama modlu araçlarda yada kıyafetlerde bunu göremezsiniz. Dikkat edin Modlu araçlar daha paintten çıkmış, kıyafetlerde sanki internetten gucci logosu alınmış gibi durur. İşte bu fazla kaliteli resimler ve bu resimlerin fazla sayıda kullanılması daha yüksek MB'lar yaratır ve size render sorunları yaşatır. GTA5 2k ve üstü resimleri renderlamaz. Ama çoğu araçta bu değerlere yakın textureler var. Ek olarak bu modlu araçlar Rockstar tarafından yapılmadığı için auto-calculate dinamiğe sahipler (Zmodeller3 dan seçilen fizikler ve iskeletler bunun sebebi) ve kastırırlar. Siz bir araç ile duvara çarptığınızda FPS'inizin düşme sebebide budur. Çarptığınızda araç düzgün ayarlı olmadığı için poly sayısı artar ve sizin bilgisayarınıza yük bindirir. Ayrıca araçların uzaktan yakından yüklenme değerleri vardır. Özellikle çok bilinen bir konu, motelden pd karakoluna giderken bir takılma yaşarsınız. İşte bu takılmanın sebebi pd karakolundaki araçların sizin bilgisayarınıza uzaklık değerleri tam ayarlanmaması sebebiyle bilgisyarınıza bir anda yüklenmesidir. Bu dediklerimin hepsi kıyafetler içinde geçerlidir.
YEMEYİN
Sunucu sahipleri map sildik ve sunucumuzu optimize ettik. FPS sıkıntısı geçti derse inanmayın. FPS sıkıntısının map ile bir alakası yoktur. Scriptler, kıyafet paketleri ve araçlar ile alakalıdır. Fazla modlu araba satılan sunuculara girdiğinizde dikkat edin. Aşırı kasmalar yaşarsınız. Çünkü bu araçlar ve kıyafetler sizin datanızı şişirir.
ÇÖZÜM
Bu sorunlar gene mapping yapılarak çözülebilir. İnsanların fazla bulunduğu bölgeler uzaktan yüklenmeyecek şekilde ayarlanıp insanlar orada değilken onların bilgisyarlarına yüklenmez, böylece fazla araba parkedilmesi fazla insanın kıyafetin bulunduğu alanların insanlara uzaklardan yüklenmemesi sağlanır.
Modlu araçlara daha dikkat edilerek yüklenebilir. Özellikle 300 poly kuralını aşmayan arabaların yüklenmesi ve bol keseden modlu araç şehirde bulunmaması oyunculara daha rahat bir ortam sağlar.
Kıyafet paketleri dikkatli seçilip alınabilir.
1672528786078.png
1672528798210.png
 
Son düzenleme:
Yok efendim, araçlar kastırırmış yalana bak, car developerlar olarak buradayız.
MAPLER İSTESENİZ, BOZSANIZ, BUG YAPSANIZDA KASTIRMAZ
Bazı kullanıcılar algılara inanıp bilmediklerinden bulundukları mekanların onları kastırdığı düşüncesinde. Peki bu durum doğru mu? Gelin size anlayabileceğiniz dilden anlatıyım. İddialı konuşacağım "MAPLER KASTIRMAZ ". Peki bu oyuncuları asıl kastıran ne? Sizleri sunucularda asıl kastıran modlu arabalar ve kıyafet paketleri. Modlu araçlar ve kıyafet paketlei Maplere göre daha yüksek mb değelerine sahiptir. Bir araç 250mb bir kıyafet pakedi 8gb yer kaplar iken büyük mapler 40mb değerlerini geçmez. Peki bu mb'ların sebebi nedir?. Arçlarda yüksek poly değerleri bulunur, özellikle modlu araçlar Rockstar tarafından yapılmadığı için özen gösterilerek yapılmaz. Dolayısıyla modeller gelişi güzel yüksek poly değerlerinde yapılır ve içerisindeki resimler yüksek kaliteli konulur. GTA5 in optimize olmasının sebebi düşük kalitede resimler ile ve daha az sayıda resimler ile gerçekçi şeyler yapılmasıdır. Ama modlu araçlarda yada kıyafetlerde bunu göremezsiniz. Dikkat edin Modlu araçlar daha paintten çıkmış, kıyafetlerde sanki internetten gucci logosu alınmış gibi durur. İşte bu fazla kaliteli resimler ve bu resimlerin fazla sayıda kullanılması daha yüksek MB'lar yaratır ve size render sorunları yaşatır. GTA5 2k ve üstü resimleri renderlamaz. Ama çoğu araçta bu değerlere yakın textureler var. Ek olarak bu modlu araçlar Rockstar tarafından yapılmadığı için auto-calculate dinamiğe sahipler (Zmodeller3 dan seçilen fizikler ve iskeletler bunun sebebi) ve kastırırlar. Siz bir araç ile duvara çarptığınızda FPS'inizin düşme sebebide budur. Çarptığınızda araç düzgün ayarlı olmadığı için poly sayısı artar ve sizin bilgisayarınıza yük bindirir. Ayrıca araçların uzaktan yakından yüklenme değerleri vardır. Özellikle çok bilinen bir konu, motelden pd karakoluna giderken bir takılma yaşarsınız. İşte bu takılmanın sebebi pd karakolundaki araçların sizin bilgisayarınıza uzaklık değerleri tam ayarlanmaması sebebiyle bilgisyarınıza bir anda yüklenmesidir. Bu dediklerimin hepsi kıyafetler içinde geçerlidir.
YEMEYİN
Sunucu sahipleri map sildik ve sunucumuzu optimize ettik. FPS sıkıntısı geçti derse inanmayın. FPS sıkıntısının map ile bir alakası yoktur. Scriptler, kıyafet paketleri ve araçlar ile alakalıdır. Fazla modlu araba satılan sunuculara girdiğinizde dikkat edin. Aşırı kasmalar yaşarsınız. Çünkü bu araçlar ve kıyafetler sizin datanızı şişirir.
ÇÖZÜM
Bu sorunlar gene mapping yapılarak çözülebilir. İnsanların fazla bulunduğu bölgeler uzaktan yüklenmeyecek şekilde ayarlanıp insanlar orada değilken onların bilgisyarlarına yüklenmez, böylece fazla araba parkedilmesi fazla insanın kıyafetin bulunduğu alanların insanlara uzaklardan yüklenmemesi sağlanır.
Modlu araçlara daha dikkat edilerek yüklenebilir. Özellikle 300 poly kuralını aşmayan arabaların yüklenmesi ve bol keseden modlu araç şehirde bulunmaması oyunculara daha rahat bir ortam sağlar.
Kıyafet paketleri dikkatli seçilip alınabilir.
Ekli dosyayı görüntüle 80292
Ekli dosyayı görüntüle 80293
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!