Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Fivem Ymap Bina Delmek İç Açmak Kastırabilir !!!

Pesto

Polisei Discord : https://discord.gg/F2zM6rYfza
FT Kullanıcı
Katılım
3 yıl 7 ay 1 gün
Mesajlar
231
Nushret ymapimi yaparken inanılmaz bir hata ile karşı karşıya kaldım. Ofis yapmak için binanın dosyalarını modellemek üzere modelleme programıma geçirdim. Ve yanlışlık ile hiçbir değişklik yapmadan kayıt yaptım. Kayıt yaptığım ve üzerinde hiçbir değişiklik olmayan binayı açtığımda polygon değerinin yükseldiğini farkettim. İlk gördüğünüz fotoğraf binanın oyun içindeki polygon değerini göstermekte. 2. Fotoğrafımız ise sadece editlemek üzere açılan ve hiçbir değişiklik yapılmadan kayıt edilen binaya ait. Gördüğünüz üzere polygon ve verticle değerlerinde yüksek bir artış var. Bu artış programa editlenmek üzerine yüklenirken yaşanıyor. Büyük binaların editlenmesinin sağlıklı olmadığını düşünüyoruz. Ve kapısı açılmış mekanlar yapmak yerine... (Devamı Aşağıda)
1661648635148.png 1661648886614.png
mekanların içine hali hazırda GTA5'in modellemiş olduğu ofisleri yada evleri yerleştirip teleport koyuyoruz. Daha sağlıklı olduğunu düşünüyoruz.

1661649304817.png 1661649566013.png
 

Ekli dosyalar

  • 1661649539050.png
    1661649539050.png
    462.7 KB · Görüntüleme: 33
konu tarafımca doğru başlık altına taşınmıştır.
 
modellemek için hangi programları kullanıyorsunuz bilmiyorum fakat oyundan bir model alındığında bazı işlemler yapmanız gerekiyor. Eğer import yapıp direk exportlarsanız kullandığınız plugin modeli oyun modeline çevirdiği için bahsettiğiniz polygon artışına ve modelde bozulmalara neden olabilir.
 
bina delmek demeyelim de , interior hazırlamak fps'te fark yaratacaktır elbet fakat sandığınız gibi yarı yarıya olmaz. bunun hakkında makale tarzı konu hazırlamıştım ona bakın.
edit: https://www.fivemturk.com/threads/mlo-optimizasyonu.37426/ https://www.fivemturk.com/threads/mlo-ve-ymap-nedir-fpsi-etkiler-mi.24496/
Terimsel konuşmaya gerek olmadığını düşünüyorum İnterriorun anlamını kaç türk biliyor :D Haklısınız lakin oyuncular açısından 1 fps bile çok önemli karşılanıyor bu yüzden dediğim gibi interriorlu mekanlar yapmayı bıraktık biz kendi sunucumuzda.
 
interrior bir terim degil ki ingilizce düz bir kelime, %80 i biliyordur
 
Terimsel konuşmaya gerek olmadığını düşünüyorum İnterriorun anlamını kaç türk biliyor :D Haklısınız lakin oyuncular açısından 1 fps bile çok önemli karşılanıyor bu yüzden dediğim gibi interriorlu mekanlar yapmayı bıraktık biz kendi sunucumuzda.
gta 5 rezalet bir iç mekan sistemine sahip. dünyanın dışına atıyor ve portal ile bağlıyor, bunu aşan çok oyun var fakat gta bunlardan değil. fps de fark yaratır elbet, tercih sizin
 
Bu tarz projeler için son çıktı değerli olan kısımdır. Projeyi editledikten sonra export alma işlemini bitirin ve poly değerini tekrar kontrol edin bir çok yaptığım projede edit sonrası ilk halinden bile düşük poly değerli görmüşlüğüm var bunu kısaca bir rar dosyasından dosya çıkartmak ve sornasında tekrar rarlamak olarak düşünebilirsiniz. İnsanlara karşı güzel uyarınız için de teşekkürler
 
Bu tarz projeler için son çıktı değerli olan kısımdır. Projeyi editledikten sonra export alma işlemini bitirin ve poly değerini tekrar kontrol edin bir çok yaptığım projede edit sonrası ilk halinden bile düşük poly değerli görmüşlüğüm var bunu kısaca bir rar dosyasından dosya çıkartmak ve sornasında tekrar rarlamak olarak düşünebilirsiniz. İnsanlara karşı güzel uyarınız için de teşekkürler
Bende o şekilde düşünüyorum bu modeller gta 5 içerisinde rarlı bi açarken rarından çıkartıyoruz. Ama bu fikre dair bir yazı bulamadım çokta umurunda da değil oyuncuların haritanın nasıl yapıldığı. Önemli olan tek şey FPS düşürmemesi.
 
zaten yapılan çoğu modelleme oyunda ki fpsyi düşürüyor bunun için ayrı bi konu açmaya gerek yoktu.
 
FPS kastırabilir bu map arkadaşlar dikkat edin map üzerinde fazla prop var görüyorsunuz ayrıca çok fazla modellenme yapılmış. Bu modellemelerin poly değerli ne kadar? Bu modellerin materyalleri ne? Bunlar çok önemli ki texturelerin kalitesizliğinden anlayabilirsiniz.
 
gta 5 te mlo yaparken dikkat edilmesi gerekne bazı şeyler vardır bunlardan biride ipl kodalamsıdır .ymaplarde(codevalkerda obje silmek-eklemek) ipl kullanamzsınız
buda ciddi fps artışına yol açıyor çünkü aynı anda herkes o objeyi görüyor ve yüklüyor .ipl dedeiğmiz olayda mlolarda oluyor yani interior o an bulan kişlerde görünüyor dışarısı için yanına yaklaştığınızda belli mesafeleri vardır ve siz uzaktayken yüklenmezler (içine girdiğinide teleport mantığı şeklinde spawn olursunuz örn:modlu bir mekenın kapısnıdan 2veya daha fazla kişi geçtiğinide yanınzdakı arkadaşı görememenizin sebebi budur .eğer bir mekanı ıpl olarak tanımlamazsanız o mekanın olduğu bolgede 15-20 fps birden düşebilir sunucuya bağlı olarak .fakat ipl bağlarsanız kapılara, oyun mapi siz kapıdan gecerken mapi yukler bu saayde 0 fps sorunu yaşarsınız.bu sistemde istediniz kadar add-on prop(oyunda olmayan extra proplar) koyarsanız koyun ciddi fps problemleri yaşamazsınız ).
dipnot:eğer mapta cam varsa ipl dahi olsa fps düşer.(tabii her cama tek tek ipl tanımlarsanız o ayrı :D). map mantığı bu şekilde
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!