Neler yeni

Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Türkiye'nin İlk ve tek FiveM forum adresi

Forum adresimize hoş geldin FiveMTürk olarak amacımız siz değerli kullanıcılarımıza en aktif fikir ve paylaşım platformu sunmak bir yana en güvenilir şekilde alışveriş yapabileceğiniz bir platform sunmaktır.
DF DF
DF DF
DF DF

Cevaplandı Rastgele koordinat için math.random

ulas567

Üye
FT Kullanıcı
Katılım
3 yıl 10 ay 27 gün
Mesajlar
6
Aracı galeriden aldıktan sonra belirlediğim 30 koordinatların arasından birinde spawn olmasını istiyorum. Yardım edebilecek biri var mı ?
 
local coordsData = {vector3(1,1,1),vector3(13,12,14),vector3(61,16,4)}
local randomNumb = math.random(#coordsData) -- 1 ve içindeki değer arasında rasgele bir sayı verecek üst sınırı #coordsData ile tablonun eleman sayısına denkledik.
local randomCoord = coordsData[randomNumb] -- tablodan rasgele aldığımız sayıya denk gelen index değerine sahip değeri vericek bu durumda 3 vectörden birisi oluyor.
bu şekilde randomCoord değeri coordsData içindeki vektörlerden random birisi olarak belirlenecek , bu mantıkla kendi scriptine uygularsın.
 
local coordsData = {vector3(1,1,1),vector3(13,12,14),vector3(61,16,4)}
local randomNumb = math.random(#coordsData) -- 1 ve içindeki değer arasında rasgele bir sayı verecek üst sınırı #coordsData ile tablonun eleman sayısına denkledik.
local randomCoord = coordsData[randomNumb] -- tablodan rasgele aldığımız sayıya denk gelen index değerine sahip değeri vericek bu durumda 3 vectörden birisi oluyor.
bu şekilde randomCoord değeri coordsData içindeki vektörlerden random birisi olarak belirlenecek , bu mantıkla kendi scriptine uygularsın.
Öncelikle teşekkür ederim. Aşağıda belirttiğim gibi kullanırsam olur mu ?


Kod:
local coordsData = {

                   {

                   vector3(1,1,1),  --1
                   vector3(13,12,14),  --2
                   vector3(61,16,4),  --3
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),
                   vector3(61,16,4),

                  }

                   }


                  local randomNumb = math.random(#coordsData)
                  local randomCoord = coordsData[randomNumb]
 
Bu şekilde tablo içinde tablo yapmışsınız süslü parantezleri 1 eksiltirseniz sorunsuz çalışır. Telefonda olduğum icin yazamiyorum ama şöyle olacak
Kod:
coordsData = {coord,coord,coord}
İstediğiniz sayida kordinat ekleyebilirsiniz.
 
Çok teşekkür ederim. Denediğim zaman gelişmeleri eklerim.
 
Bazı durumlarda tablo içinde tablo kullanmanız gerekebilir bunun icinde şöyle örnek vereyim
Kod:
local GaleriA ={
   spawnCoords = {coord,coord,coord ...},
   sellCoord = vector3(1,1,1)
}
Bu durumda islemler yine aynı olur fakat spawnCoords galeria tablosunun alt elemanı olduğundan direkt olarak spawnCoords değilde
Kod:
GaleriA.spawnCoords
seklinde alirsiniz
yada GaleriA["spawnCoords"]
 
Bazı durumlarda tablo içinde tablo kullanmanız gerekebilir bunun icinde şöyle örnek vereyim
Kod:
local GaleriA ={
   spawnCoords = {coord,coord,coord ...},
   sellCoord = vector3(1,1,1)
}
Bu durumda islemler yine aynı olur fakat spawnCoords galeria tablosunun alt elemanı olduğundan direkt olarak spawnCoords değilde
Kod:
GaleriA.spawnCoords
seklinde alirsiniz
yada GaleriA["spawnCoords"]
Bir kaç sıkıntı çıktı. Discorddan ekleyebilir misin ?
 
Profilimde link olması lazim oradan ekleyebilirsin.
 
Konu çözüldü.
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Granit arka planlar

Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!